به‌روز شده در: ۱۶:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۳۹۰۵۹
تاريخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
جزئیات محاسبه اضافه کار بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
مبنای محاسبه مستمری، متوسط دستمزد مشمول کسر حق بیمه ٢ سال آخر خدمت است و آن چه محل بحث بوده موضوع دستمزد مستمر و غیرمستمر بوده است.
به گزارش کارگر نیوز،  «سیدمحمدعلی جنانی» مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: بر اساس ماده ٧٧ قانون تامین اجتماعی، مبنای محاسبه مستمری، متوسط دستمزد مشمول کسر حق بیمه ٢ سال آخر خدمت است و آن چه محل بحث بوده موضوع دستمزد مستمر و غیرمستمر بوده است.
 
وی افزود: در سال ٨٩  تبصره ای به ماده ١٠۶ قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شد که در این تبصره هر فردی که در دستگاههای اجرایی مشمول خدمات مدیریت کشوری کار می‌کند و بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است در صورتی که قبل از این قانون از مزایای غیر مستمر، حق بیمه‌ای کسر شده است متناسب با میزانی که در قالب حق بیمه اضافه کسر شده را می‌تواند از دستگاه مربوطه طلب کند یا مستمری‌اش متاثر از این پرداختی شود.
 
 جنانی گفت: اجرای این بند از تبصره فوق به تایید دستورالعمل اجرایی موکول شد تا اینکه در سال ٩٠ در ماده ۵٩ قانون برنامه پنج ساله مصوبه‌ای آمد مبنی بر اینکه چنانچه تا قبل از قانون مدیریت خدمات کشوری، فردی از دستگاه‌های اجرایی حق بیمه‌ای از اضافه کارش کسر شده صندوق موظف است میزان کسورات را متناسب با میزان و حجم کسورات در میزان مستمری برقرار شده و یا پاداش خدمت محاسبه کند.
 
مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر نرم افزارهای مربوطه تهیه و این سازمان بخشنامه محاسبه اضافه کار بازنشستگان تا سال ٩۵ را به تمامی شعب کشور ابلاغ کرد و در حال حاضر بازنشستگان می‌توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند. پس از تایید مدارک و مستندات آنها، حکم مستمری آنها اصلاح و مابه‌التفاوت آن به بازنشستگان پرداخت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از تاریخ ٩٣/۴/١٧ اخذ حق بیمه از اضافه کار ممنوع شد و این بخشنامه در راستای استحقاق این گروه از افرادی است که در ٣ سال اخیر حق بیمه از اضافه کار آنها کسر نشده، صادر شده است.