به‌روز شده در: ۱۱:۴۹ - ۱ آذر ۱۳۹۸
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۳۱۱۱
تاريخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
در کارگاه آموزشی فرهنگ کار مطرح شد؛
مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است
کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و تیم پژوهش متشکل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه و با حضور صادقی فر (معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، بی‌نظیر جلالی (مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی)، محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) و بوالهری (استاد دانشگاه) برگزار  شد، مباحثی پیرامون بررسی استاندارد‌ها، فرهنگ کار و راهکار‌های توسعه فرهنگ کار، معطوف به اقتضائات و الزامات آینده کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی گفت: آینده کار در جهان توام با تحول شکلی و محتوایی کار خواهد بود.
 
او با اشاره به تحولات جهان امروز بیان کرد: در آینده کار سیستم های هوشمند، وظیفه انتخاب منابع انسانی را برعهده خواهند داشت.
 
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: یادگیری به‌جای آموزش در حال گسترش است و در آینده ، مهارت نیروی انسانی اولویت اصلی را در جذب نیروی انسانی دارد.
 
او در ادامه به پیشنهادات بانک جهانی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت نیروی کار کاربردی و توسعه کسب و کارهای پلتفرمی و دانش بنیان از جمله ضروریات است.
 
در ادامه این کارگاه آموزشی امینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در تعریف فرهنگ سازمانی اظهار کرد: فرهنگ سازمانی مجموعه‌ای از تعالیم مشترک اعضای یک واحد اجتماعی است که اهمیت توجه به فرهنگ سازمانی به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم بر عملکرد آن سازمان تاثیر دارد و از طرفی با تعیین اهداف کار، شیوه انجام کار، رفتار اعضا و نحوه ارتباط افراد با هم در ارتباط است.
 
او در ادامه هماهنگی و کنترل، کاهش عدم اطمینان، افزایش وفاداری سازمان، ایجاد تمایز بین سازمان‌ها و افزایش تعهد و ثبات سیستم اجتماعی را از جمله کارکرد فرهنگ در سازمان خواند.
 
امینی با طرح این سوال که آیا تغییر در فرهنگ سازمانی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: منبع شکل‌گیری فرهنگ سازمانی، رهبری سازمان است؛ رهبران و مدیران سازمان کارمندان را ترغیب می‌کنند تا به ارزش‌ها و اصول موردنظر آنها توجه کرده و مطابق با آن عمل کنند.
 
این پژوهشگر به سه شکل اساسی تغییرات فرهنگ سازمانی اشاره و اظهارکرد: تضعیف یا حذف برخی از ارزش‌ها و نگرش‌های موجود، ایجاد و تظاهر ارزش و نگرش‌های جدید در سیستم و اصلاح ارزش‌های فرهنگی موجود از جمله این تغییرات است.