به‌روز شده در: ۱۰:۳۶ - ۳ شهريور ۱۳۹۸
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۳۸۴۴
تاريخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
کارگر نیوز گزارش می دهد//
خودروسازی سایپا مطمئن نیست!/ بلوف می‌زنم پس هستم!/ آیا سایپا واقعا بزرگترین خودروساز کشور است؟
جالب این است که اطلاعاتی که خودروسازی سایپا اعلام کرده است، با این عدد و ارقام هم‌خوانی ندارد. مثلا این گروه مدعی است که فقط در دو ماهه‌ی نخست امسال 63 هزار و 649 دستگاه خودرو تولید کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر نیوز، گروه معظم خودروسازی سایپا، خود را بزرگ‌ترین خودروسازی از نظر تولید و سهم بازار می‌داند و این را بارها و به طرق مختلف روی سرخط خبرها برده است. این در حالی است که مطابق گفت‌وگوی چند روز گذشته‌ی سرهنگ علی‌محمدی، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با خبرگزاری مهر، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۲ هزار خودرو داخلی در کشور شماره گذاری شده است. از آن جا که مطابق اطلاعات موثق کارگر نیوز، سهم شرکت ایران خودرو از این حجم ۸۹ هزارو ۶۰۰ دستگاه بوده است. با یک حساب ساده می‌توان گفت که سهم سایپا و دیگر خودروسازان داخلی بر روی هم از 63 هزار خودرو فراتر نخواهد رفت و از این رو سایپا در خوش‌بینانه‌ترین حالت کمتر از دو سوم ایران‌خودرو، به بازار خودرو تحویل داده است. 

جالب این است که اطلاعاتی که خودروسازی سایپا اعلام کرده است، با این عدد و ارقام هم‌خوانی ندارد. مثلا این گروه مدعی است که فقط در دو ماهه‌ی نخست امسال 63 هزار و 649 دستگاه خودرو تولید کرده است. 

با این حساب باید دید کدام آمار اشتباه است. سایپا اشتباه می‌کند یا پلیس راهور؟ 

البته شاید هم گروه خودروسازی سایپا، خودروهایی تکمیل‌شده را تولید کرده که هنوز شماره‌گذاری نشده‌اند. اکنون سوال این است که این خودروهای گم‌شده کجاست و چرا به بازار تحویل نمی‌شوند؟

به گزارش کارگر نیوز، چند روز پیش نیز رئیس پلیس راهور تهران از خودروسازان خواست که در مورد ایمنی خودرو‌ها واقعیت را به مردم بگویند و نگویند «که سایپا مطمئن است».

محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که پراید «بیشترین تصادفات تهران را به خود اختصاص داده» تأکید کرد که خودروسازان «باید صادقانه به مردم اعلام کنند که با این مبلغی که خودرو تهیه می‌شود سطح ایمنی پایینی دارد».