به‌روز شده در: ۱۶:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نظر شما
* نام:
ايميل:
* نظر:
كدخبر: ۴۸۴۵۹
تاريخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
سالاری:
باید در مورد سازمان تامین اجتماعی واقعیات را به مردم بگوییم
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تقویت اعتبار و جایگاه سازمان باید واقعیات و حقایق را بیان کنیم تا امید و اطمینان مردم نسبت به سازمان تأمین اجتماعی افزایش یابد.
به گزارش ایلنا، «مصطفی سالاری» در نشستی با مدیران و کارکنان معاونت بیمه‌ای این سازمان اظهار داشت: یکی از مهمترین وظیفه و خدمت سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش مربوط به حوزه بیمه‌ای است و مدیران و کارکنان این حوزه وظیفه سنگینی برای خدمت رسانی به جامعه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برعهده دارند.
 
وی با بیان اینکه وصول حق بیمه به عنوان اصلی‌ترین منبع مالی سازمان تأمین اجتماعی توسط مجموعه معاونت بیمه‌ای انجام می‌شود، افزود: وصول منابع بدون ایجاد نارضایتی و عوارض اجتماعی در سازمان کاری ارزشمند و شایسته تقدیر است.
 
سالاری امانتداری و حفظ دارایی بیمه‌شدگان و خدمت رسانی صحیح به جامعه تحت پوشش را مهمترین مأموریت سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با اجرای دقیق وظایف و توجه به اصل امانتداری اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سازمان تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد.
 
وی درباره تعادل منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی گفت: با مقایسه مجموع منابع و مصارف نقدی و تعهدی سازمان تأمین اجتماعی با اطمینان کامل می‌توانیم بگوئیم که تراز مالی این سازمان قطعا مثبت است.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره اصلاح ساختار تشکیلاتی این سازمان پرداخت و گفت: ساختار جدید پس از بررسی همه‌جانبه در طول سه ماه طراحی شده است و با توجه به لحاظ شدن تمامی جوانب به تصویب هیأت مدیره سازمان رسیده است.
 
سالاری توجه بیشتر به حوزه‌های منابع انسانی و فن‌آوری اطلاعات را ویژگی اصلی ساختار تشکیلاتی جدید سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با تکمیل این برنامه امیدواریم شاهد بهبود و ارتقاء فعالیت‌های سازمان باشیم.
 
وی تجمیع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را از دیگر اقدامات دارای اهمیت سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه و دستورالعمل را تجمیع و به ۵۰ بخشنامه می‌رسانیم.
 
 وی افزود: بخشنامه‌های تجمیعی به مرور و با مشورت ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی سازمان در حال تدوین و ابلاغ است.
 
سالاری توجه بیشتر کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به مراجعه‌کنندگان و مردم‌داری مورد تأکید قرار داد و گفت: ارزش و منزلت کار ما در سازمان تأمین اجتماعی خدمت به مردم است و بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات مراجعه‌کنندگان با سعه صدر و بیان توضیح کافی قابل تحقق است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه داد و گفت: از همکاران حوزه معاونت بیمه‌ای در ستاد، ادارات کل و شعب برای تحقق اهداف سازمان تشکر می‌کنم که با تحقق اهداف تعیین شده امکان خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: بهبود نسبت پشتیبانی، گفتمان‌سازی فرهنگ بیمه‌ای، حمایت از بازار کار، شفاف‌سازی و روان‌سازی امور، کنترل و نظارت هوشمند، بهبود رویه و افزایش رضایت مخاطب، توانمندسازی نیروی کار از مهمترین راهبردهای معاونت بیمه‌ای هستند.
 
قریب استقرار خدمات الکترونیک و غیرحضوری را از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در این حوزه نیازمند کار بهتر هستیم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
وی از تهیه و تدوین 10 بخشنامه تجمیع شده برای تسهیل فعالیت حوزه بیمه‌ای خبر داد و گفت: 6 بخشنامه با امضای مدیرعامل سازمان به واحدهای اجرائی ابلاغ شده است و 4 بخشنامه نیز در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.
 
در این نشست تعدادی از مدیران و کارکنان معاونت بیمه‌ای نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.